• Witaj na stronie naszej szkoły - Szkoły Podstawowej nr 36 w Bydgoszczy im. Wincentego Wiernikowskiego.

    Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości oraz odbudowy polskiej państwowości


EDB

16 – 20. 03.2020

Temat: Komunikacja interpersonalna

Zapamiętaj:

  • Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między co najmniej dwiema osobami na poziomie emocjonalnym i werbalnym.
  • Aby komunikacja interpersonalna była skuteczna, należy okazywać rozmówcy zainteresowanie, utrzymywać z nim kontakt wzrokowy, potakiwać, dopytywać lub parafrazować jego wypowiedź.
  • Bariery komunikacyjne to czynniki, których nie da się w pełni wyeliminować.
  • Norma społeczna to ogólnie przyjęty przez społeczeństwo zbiór zasad i reguł postępowania.
  • Umiejętność funkcjonowania w grupie jest ważna dla rozwoju każdego człowieka.
  • Umiejętności życiowe to umiejętności umożliwiające człowiekowi pozytywne zachowania przystosowawcze, dzięki którym może skutecznie radzić sobie z zadaniami i wyzwaniami dnia codziennego.
  • Umiejętności interpersonalne służą utrzymywaniu dobrych relacji z innymi ludźmi.
  • Umiejętność rozwiązywania problemów pozwala na radzenie sobie z problemami w życiu.
  • Umiejętność podejmowania decyzji w sposób konstruktywny jest jedną z ważniejszych umiejętności życiowych.
  • Myślenie – zarówno twórcze, jak i krytyczne – ułatwia podejmowanie decyzji oraz rozwiązywanie problemów.
  • Samoświadomość to zdolność do poznawania samego siebie, swojego charakteru, własnych mocnych i słabych stron.
  • Empatia ułatwia rozpoznawanie emocji i uczuć innych osób.
  • Umiejętność radzenia sobie z emocjami i stresem wiąże się z umiejętnością rozpoznania momentu i przyczyn pojawienia się danych stanów emocjonalnych i właściwe nimi kierowanie.

Zadania  – proszę przesłać na emaila – kamila2819@wp.pl

  1. Wyjaśnij, dlaczego umiejętność komunikowania się z ludźmi jest bardzo ważna.
  2. Wymień czynniki ułatwiające komunikowanie się. Omów czynnik, który twoim zdaniem ma największy wpływ na komunikację interpersonalną. Uzasadnij swoje zdanie.
  3. Podaj przykład komunikatu werbalnego i komunikatu niewerbalnego. Wyjaśnij, jak w danej wypowiedzi łączą się (i uzupełniają) oba typy komunikatu.
  4. Wymień trzy największe dla ciebie bariery komunikacyjne. W jaki sposób możesz je wyeliminować?
  5. Wyjaśnij, na czym polega aktywne słuchanie. Zademonstruj wspólnie z kolegą lub z koleżanką, jak należy aktywnie słuchać.
  6. Wyjaśnij, jak rozumiesz pojęcie normy społecznej. Podaj przykład norm obowiązujących w szkole.
  7. Jak myślisz, czy życie bez określenia norm byłoby możliwe?
  8. Wymień trzy umiejętności życiowe, nad którymi chcesz w tym roku szczególnie popracować. Wyjaśnij, w jaki sposób będziesz je rozwijać (udoskonalać). Co zamierzasz w tym celu zrobić?

Podaję również kod dla poszczególnych klas na stronie wsipnet.pl

8a  KOD – 4I7K-8A-EDB

8b KOD – 4I7K- 8B-EDB

8c KOD – 4I7K-8C-EDB

Komentarze są wyłączone.