• Witaj na stronie naszej szkoły - Szkoły Podstawowej nr 36 w Bydgoszczy im. Wincentego Wiernikowskiego.

    Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości oraz odbudowy polskiej państwowości


WF

Drodzy Uczniowie,

przypominam, że w czasie zawieszenia zajęć szkolnych dbamy o zdrowie :

– wysypiamy się,

– dobrze się odżywiamy,

– unikamy zbiorowisk ludzkich,

– dbamy o higienę.

Ponieważ możliwości wykonywania aktywności fizycznej, szczególnie w grupie rówieśniczej są ograniczone i niewskazane zachęcam Was do wykonywania ćwiczeń w domu. Ćwiczenia te nie pozwolą Wam w „zardzewieć”, a po powrocie do szkoły przeprowadzimy krótki test ( czas, ilość powtórzeń ), dzięki któremu zdobędziecie oceny z wychowania fizycznego.

Zadanie wykonujemy codziennie ( bez obawy, znacie te elementy z lekcji wf)

4 serie składające się z 4 ćwiczeń powtarzanych 10 razy:

  1. Pajacyki
  2. W leżeniu skłony na mięśnie brzucha (brzuszki)
  3. Pompki (mogą być na kolanach – damskie)
  4. Przysiad z wyskokiem

Po zakończonych ćwiczeniach nie zapominamy o rozciągnięciu:

  1. Skłony ( pozycja stojąca do złączonych nóg, stopy razem, kolana wyprostowane).
  2. Skłony ( pozycja stojąca w rozkroku, do nogi lewej, prawej i do środka)

Te dwa ćwiczenia powtarzamy w 4 seriach po 10 powtórzeń każde.

Dla poszerzenia wiedzy z zakresu  sportu proszę o obejrzenie filmików

https://sport.tvp.pl/38819211/orly-sportu?page=2

Ze sportowym pozdrowieniem Wasz nauczyciel Krzysztof Żurawski.

 

WYCHOWANIE  FIZYCZNE  nauczyciel – Irena Winiarczyk

Zadanie 1

Klasa 6b

„Na czym polega prozdrowotny styl życia” – plakat  promujący zdrowy styl życia, format A3, A2

klasa 7a i 7b

Czym jest zdrowie? Omów czynniki wpływające pozytywnie i negatywnie na zdrowie i samopoczucie” – referat opisujący m.in. definicje zdrowia oraz co korzystnie wpływa na zdrowie a co powoduje negatywne dla zdrowia skutki.

 klasa 8a i 8b

„Aktywność fizyczna i jej korzyści dla zdrowia” – referat opisujący pozytywne skutki wynikające z aktywności fizycznej  w aspekcie psychofizycznym, wpływ na funkcjonowanie poszczególnych układów (krążenia, oddechowy, ruchu, odpornościowy,  pokarmowy, nerwowy itd.), wnioski.

Zadanie 2  

Propozycja ćwiczeń do wykonywania w domu 3-4 razy w tygodniu:

WF – ćwiczenia wzmacniające https://wordwall.net/pl/resource/906931/wf/wf-%c4%87wiczenia-wzmacniaj%c4%85ce

WF – rozciąganie https://wordwall.net/pl/resource/908142/wf/wf-rozci%c4%85ganie

Zadanie 3

Rozgrzewka  – przygotuj zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych, które wykorzystasz w trakcie lekcji wf-u po powrocie do szkoły. Rozgrzewka będzie oceniana (najlepiej przetestować na sobie), można wykorzystać zestawy ćwiczeń z „ruletki”.

Klasy 7 i 8 –  3 części  (biegowa, w miejscu pozycja wysoka, w miejscu pozycja niska), razem 20 ćwiczeń

Klasa 6 –  1 część rozgrzewki, 10 ćwiczeń

 

Komentarze są wyłączone.